Milan Ramšak Marković

Deževen dan v Gurlitschu

Prešernovo gledališče Kranj, Mestno gledališče Ptuj

Na sporedu

11.06.2024, torek / 20:30 / Dvorana Frana Žižka /

Premiera: 27. 3. 2023, Prešernovo gledališče Kranj

Predstava traja 2 uri in 5 min in nima odmora. 

Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.

Režiser Sebastijan Horvat

Dramaturg Milan Ramšak Marković
Scenograf in avtor videa Igor Vasiljev
Kostumografka Belinda Radulović
Avtor glasbe Drago Ivanuša
Oblikovalec luči Aleksandar Čavlek
Lektorica Barbara Rogelj
Oblikovalec maske Matej Pajntar
Asistentka dramaturgije Lučka Neža Peterlin
Asistentka scenografije Jera Topolovec
Asistentka kostumografije Bojana Fornazarič

Zasedba
Peter Aljoša Ternovšek
Ingrid Vesna Pernarčič
David/Uli Miha Nemec k. g.
Sofi/Dekle v baru Živa Selan 
Jockel/Urednik/ Starejši policist Borut Veselko 
Maruša/Marta Darja Reichman 
Petrova mama Vesna Slapar 
Detektiv/Glas/ Petrov oče/Mlad policist/Fant v baru Miha Rodman 
Inšpektor/Natakar/ Čefur/Lovec/Ahmed/ Prodajalec/Micke Blaž Setnikar

 

Z opisovanjem krize identitete evropskega srednjega razreda predstava spregovori o dvojnem značaju travm, ki jih povzroča izguba: se je bolj pomembno soočiti s samim občutkom izgube ali z dejstvom, da tega, za čemer žalujemo, nikoli nismo zares imeli?
Poročen par v poznih tridesetih živi udobno življenje v predmestju Celovca. Razen tega, da ju skrbijo krize, kot so nova vojna v Evropi, večanje družbene neenakosti in grožnja podnebnih sprememb, so njuna edina resna težava in življenjski izziv doslej neuspešni poskusi, da bi dobila otroka. V njuno zgodbo vstopimo na dan, ko odkrijeta, da je izginila draga ogrlica, ki ima poleg materialne tudi veliko emocionalno vrednost, saj je dar znane avstrijske povojne feministične avtorice. Občutek je toliko slabši, ker jima ogrlice niso ukradli nekje na ulici, pač pa v njunem domu. Odločitev o iskanju krivca vodi na tisto stran mesta, za katero par ni niti vedel, da obstaja.
 

 

To potovanje glavnega junaka na dno eksistence, ki ga iz ugledne soseske popelje lokalne krčme, na opustela parkirišča, popivanju zakotnih beznicah, nazadnje pa na razmočena tla mračnem gozdu, iz uležanih odnosov med vse bolj čudaške, celo zlovešče like obrobja, ki jih ne razume, kakor ne razume resničnih razmer družbi, jim skozi nekakšno "razpadanje subjekta" postaja silno podoben, je svoji prisilnosti tako groteskno kot tragično.
Gregor Butala, Dnevnik, 29.3.2023

O režiserju

Sebastijan Horvat se je rodil v Mariboru leta 1971. Velja za enega izmed najuspešnejših in največkrat nagrajenih slovenskih režiserjev. Leta 1997 je s scenografko in umetniško sodelavko Petro Veber ter igralko Natašo Matjašec Rošker ustanovil neodvisni gledališki zavod E.P.I. center, v katerem je v sodelovanju z različnimi institucionalnimi gledališči ustvaril številne raziskovalne projekte, ki so vidno zaznamovali slovensko gledališko krajino. Od leta 1993 je režiral v domala vseh gledališčih v Sloveniji, leta 2012 tudi izjemno odmevnega Cankarjevega Jakoba Rudo v Prešernovem gledališču Kranj. Za svoje režije je prejel prestižne nagrade: veliko nagrado 29. TSD za uprizoritev Ion (1999), Borštnikovo diplomo in posebno nagrado po presoji žirije za Ionescovega Makbeta (1999), za Alamuta Vladimirja Bartola leta 2005 na salzburškem festivalu nagrado za mladega režiserja, leta 2019 pa za uprizoritev odrskega remejka Fassbinderjeve klasike Ali: strah ti pojé dušo prestižno nagrado za najboljšo režijo na festivalu Bitef v Beogradu, za isto predstavo tudi posebno nagrado žirije na 54. Borštnikovem srečanju za umetniško gesto.
Veliko uspešnih režij je podpisal tudi v tujini. Kot izredni profesor, ki že vrsto let deluje tudi na ljubljanski AGRFT, je številnim generacijam predal svoje bogato znanje in pedagoško-režiserske izkušnje.
 

O producentu

Prešernovo gledališče Kranj je v slovenskem gledališkem prostoru prepoznavno po tematsko provokativnih, estetsko izčiščenih in družbeno angažiranih uprizoritvah. Repertoar je usmerjen v družbeno in politično angažirana dela aktualnih (slovenskih in svetovnih) sodobnih dramatikov, svežo interpretacijo klasikov, uprizarjanje inovativnih dramskih form in tem, poetičnost gledališkega jezika ter v izbor najvidnejših režiserskih in igralskih imen. Gledališče organizira festival Teden slovenske drame, na katerem se vsako leto predstavijo najboljše uprizoritve, ki so v Sloveniji in tujini nastale na osnovi slovenskih dramskih besedil. Posebno pozornost posvečajo tudi kakovostnim uprizoritvam za otroke in mladino.

www.pgk.si
info@pgk.si
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank
Deževen dan v Gurlitschu <em>Foto: Nada Žgank</em>
Foto: Nada Žgank