Milan Ramšak Marković
Deževen dan v Gurlitschu
Prešernovo gledališče Kranj, Mestno gledališče Ptuj
Na sporedu
Premiera: 27. 3. 2023, Prešernovo gledališče Kranj
Predstava traja 2 uri in 5 min in nima odmora.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci.
Režiser Sebastijan Horvat
Dramaturg Milan Ramšak Marković
Scenograf in avtor videa Igor Vasiljev
Kostumografka Belinda Radulović
Avtor glasbe Drago Ivanuša
Oblikovalec luči Aleksandar Čavlek
Lektorica Barbara Rogelj
Oblikovalec maske Matej Pajntar
Asistentka dramaturgije Lučka Neža Peterlin
Asistentka scenografije Jera Topolovec
Asistentka kostumografije Bojana Fornazarič
Zasedba
Peter Aljoša Ternovšek
Ingrid Vesna Pernarčič
David/Uli Miha Nemec k. g.
Sofi/Dekle v baru Živa Selan
Jockel/Urednik/ Starejši policist Borut Veselko
Maruša/Marta Darja Reichman
Petrova mama Vesna Slapar
Detektiv/Glas/ Petrov oče/Mlad policist/Fant v baru Miha Rodman
Inšpektor/Natakar/ Čefur/Lovec/Ahmed/ Prodajalec/Micke Blaž Setnikar
Z opisovanjem krize identitete evropskega srednjega razreda predstava spregovori o dvojnem značaju travm, ki jih povzroča izguba: se je bolj pomembno soočiti s samim občutkom izgube ali z dejstvom, da tega, za čemer žalujemo, nikoli nismo zares imeli?
Poročen par v poznih tridesetih živi udobno življenje v predmestju Celovca. Razen tega, da ju skrbijo krize, kot so nova vojna v Evropi, večanje družbene neenakosti in grožnja podnebnih sprememb, so njuna edina resna težava in življenjski izziv doslej neuspešni poskusi, da bi dobila otroka. V njuno zgodbo vstopimo na dan, ko odkrijeta, da je izginila draga ogrlica, ki ima poleg materialne tudi veliko emocionalno vrednost, saj je dar znane avstrijske povojne feministične avtorice. Občutek je
toliko slabši, ker jima ogrlice niso ukradli nekje na ulici, pač pa v njunem domu. Odločitev o iskanju krivca vodi na tisto stran mesta, za katero par ni niti vedel, da obstaja.
To potovanje glavnega junaka na dno eksistence, ki ga iz ugledne soseske popelje lokalne krčme, na opustela parkirišča, popivanju zakotnih beznicah, nazadnje pa na razmočena tla mračnem gozdu, iz uležanih odnosov med vse bolj čudaške, celo zlovešče like obrobja, ki jih ne razume, kakor ne razume resničnih razmer družbi, jim skozi nekakšno "razpadanje subjekta" postaja silno podoben, je svoji prisilnosti tako groteskno kot tragično.
Gregor Butala, Dnevnik, 29.3.2023
O režiserju
Veliko uspešnih režij je podpisal tudi v tujini. Kot izredni profesor, ki že vrsto let deluje tudi na ljubljanski AGRFT, je številnim generacijam predal svoje bogato znanje in pedagoško-režiserske izkušnje.
O producentu
www.pgk.si
info@pgk.si