Miroslav Krleža

V agoniji

Produkcija V. letnika DSG SZ ADU

Akademija dramske umetnosti Univerze v Zagrebu (HR)

Premiera marec 2021, Oder ADU 
Predstava traja 2 uri in ima odmor.
Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci. 

Profesorica doc. art. Dora Ruždjak Podolski
Stokovni sodelavec Adrian Pezdirc
Asistent režije Patrik Sečen, 2. letnik DSKRR ADU
Mentorja red. prof. art. Ozren Prohić, izr. prof. art. Tomislav Pavković
Svetovalki za govor red. prof. art. Ivana Legati, Lana Meniga (nemščina)
Kostumografke Melani Međeši, Emma Stephanie Gaunt, Karla Kos, Karmen Polović, 2. letnik DSK TTF 
Oblikovanje svetlobe Anđela Kusić, 1. letnik DSOS ADU 
Mentor izr. prof. art. Deni Šesnić
Producenta David Uranjek, 1. letnik DSP ADU, Karla Abramović, 2. letnik DSP ADU (Mentorica doc. art. Ana Letunić); Giorgia Pezzolato, 2. letnik DSK TTF (Mentorica doc. dr. art. Ivana Bakal)
Fotografinja Dora Čaldarović 
Oblikovalka plakata Matija Jandrić, 2. letnik DSVK 
Zahvale Gavella, ZKM, Anastasija Jankovska 

Zasedba  
Baron Lenbach Dominik Dolenc
Laura Lenbachova Lana Meniga
Dr. Ivan plemeniti Križovec Kristijan Petelin
Grofica Madeleine Petrovna Laura Bošnjak
Gluhonemi berač Patrik Sečen, k. g.


Drama najbolj znanega hrvaškega dramatika modernizma je bila prvič objavljena v Hrvaški reviji leta 1928, čez tri leta je samostojno izšla v Beogradu, leto zatem (1932) pa kot osrednji del tridelnega cikla Glembajevi v Zagrebu. Do leta 1962 je bila dvodejanka, nato je avtor drugemu dejanju spremenil konec in dodal tretjega. Vse novejše izdaje vsebujejo tri med seboj jasno razmejena dejanja, drama pa do danes velja za Krleževo največkrat izvajano in najbolje ocenjeno delo. 
Študenti so za izhodišče izbrali izvirno različico, tisto brez tretjega dejanja. Krleževi liki so v besedilu potisnjeni na rob materialne eksistence, emocionalnih svetov in psihične celovitosti. Soočajo se intenzivno in globoko, na trenutke živalsko. Razgalijo se in razkrijejo polomljene ostanke nekdanjega titanskega sveta. Njihovi konflikti so trajni, plešejo na meji med civilno uglajenostjo in nenadzorovano emocionalnostjo. Atmosfera meščanskega salona se z eno potezo pretvori v prizorišče borbe ega na življenje in smrt, ki jo izzovejo travme iz preteklosti, nasilje, alkoholizem in ljubezen.

V agoniji
V agoniji
V agoniji
V agoniji