Gregor Strniša

Ljudožerci

Produkcija VII. semestra DI in GLR UL AGRFT

Akademija za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani

Na sporedu

17.10.2020, sobota / 20:00 / Stara dvorana /

Premiera januar 2020, Levi oder SNG Drama Ljubljana 
Predstava traja 2 uri 45 minut in ima en odmor. 

Predstavi sledi pogovor z ustvarjalci. 

Režiser Luka Marcen
Dramaturginja Tery Žeželj
Scenografka Sara Slivnik
Kostumografka Ana Janc
Avtorja glasbe Ema Kobal, Martin Vogrin
Oblikovalka svetlobe Mojca Sarjaš
Oblikovalka odrskega giba Aja Zupanec

Zasedba 
Peter Pajot Žan Brelih Hatunić
Florijan Falac Gal Oblak
Matilda Lara Fortuna
Marta Julija Klavžar
Marija, kasneje tudi Goščarka Nika Vidic
Majdalenka Lara Wolf
Srčev fant, kasneje tudi Tenente Andraž Haruer
Križeva dama Lana Bučevec
Pikov as Martin Mlakar
Prior, kasneje tudi Major Luka Bokšan

Mentorji
Dramska igra in gledališka režija doc. Matjaž Tribušon, red. prof. Matjaž Zupančič
Scenografija izr. prof. mag. Jasna Vastl
Kostumografija red. prof. Janja Korun, asist. mag. Tina Kolenik
Jezik in govor izr. prof. dr. Katarina Podbevšek, izr. prof. mag. Alida Bevk

Ljudožerci so poetična drama enega najbolj samosvojih in izpovedno najmočnejših slovenskih pesnikov in dramatikov Gregorja Strniše. Avtor je igro podnaslovil kot Mrtvaški ples in skoznjo zarisal svet, ki ga poganjata brezmejna lakota in vseprisoten strah. 
Druga svetovna vojna gre h koncu in revna družina na begu išče primeren prostor za skrivališče in bivališče. Naposled se zatečejo v zapuščeno kapelo, ki jo njen prior beguncem odstopi za miren dom, spokojno spanje. A oče Pajot, mesar in klobasar, ritual bogoslužja blasfemično zamenja za ritual krpanja svoje lakote in celo divjega in donosnega poslovanja. Noben biznis namreč ni boljši, kot je vojni biznis. V priročno skriti kripti si uredi delavnico in z izgovorom, da je pač treba preživeti, pobija, kolje, razkosava, melje, prodaja in kupčuje – s človeškim mesom. 
Dva groteskna klovna, skoraj gluhi Pajot in njegov pajdaš, napol slepi kuhar Falac, se ujameta v peklenski mehanizem ubijanja, ki s porogljivo kanibalsko logiko omogoča preživetje. Družino to nasiti in ji zagotovi mir sredi bomb in strelskih rafalov, hkrati pa jih njihovo početje zavrti na plesu ironizirane ljudožerske klovnade, kjer plesalce za roke (in za vratove) držijo potrebe polnih trebuhov, izdaj, laži, mesenega poželenja in grabežljivosti.