Festival Borštnikovo srečanje

55. Festival Borštnikovo srečanje

12. – 25. oktober 2020 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

55. Festival Borštnikovo srečanje


Četrtek, 15. oktober 2020

Prvobitnostne okončine

Refleksija o predstavi Postaja samobitno

Prvobitnostne okončine <em>Foto: Nika Korenjak</em>
Foto: Nika Korenjak

Joseph Beuys je srečal raznovrstnost, ekstenzivnost in kontrakcije svojega obstoja. Prepoznal je spoj predhodnega s prihodnjim in to takšnim, kakršnim si še predstavljati ne bi mogel. Če se je v prejšnjem stoletju boril proti neobstoju in nemoči uveljavljanja zahodnega kapitalističnega ustroja, stroja za asfaltiranje, je zdaj imel moč odgovarjati z gibalnimi, do perfekcije izvedenimi odgovori na eho neokapitalističnih smeti, ki jih pobiramo in ustvarjamo znova in znova, dan za dnem. Joseph Beuys je postal Klemen Janežič, Janežič pa je ostal Klemen.

Slike premikajoče se gmote, ovite v kože, dlake, prvobitnostne materiale na zloščenem parketu delujejo galerijsko, performativno, fluxusovsko. To je izjema v današnjici stremljenja h končnemu produktu, kot ultimativni in edini pomembnosti predstavljanja. Izvedba levitve je proces, ki se odvija tukaj in zdaj, pred našimi očmi. Je nenehno in brezkončno raziskovanje, odkrivanje, začudenje, veselje, žalost, strah, ponos, sreča, neodobravanje, moč in neusahljiv zagon. Je možno torej leta 2020 prikazati proces, in ne samo matematično podkrepljenega produkta? Spoj različnih gibalnih izrazov, ki so kot nekakšen odgovor na neverjetne muke zahodnega človeka, da bi nekoč, nekje vsaj za ščepec sekunde dosegel ideal koncentracije in nenehne fluidnosti vzhodnjaških teles, ki se s staro tradicijo v peščici še zmeraj borijo proti splošni uniformiranosti. Igra z organskimi, nepovezanimi in divjimi barbarskimi gibi z lepimi, skoraj rusko baletno definiranimi pozami, ki v svoji popolnosti vseeno spominjajo na šamanski obred, na grško arhitekturo in hkrati na robotsko repeticijo popolno izvedenih gibov, odrezanih, hladnih, nenadnih, nasilnih, nečloveških v toplem človeškem telesu, krvavem telesu. Sredstva, s katerimi proces – performans zdravi nemirnega duha, se ne zaključujejo le v gibu, pač pa so izkušnja za celovitost človeškega bistva. Zvoki, šamanistične mantre, začinjene s sodobnejšimi ritmi, ustvarjeni s človeškimi telesi, glasovi različnih barv, nižin, moči, vdih/dih/izdih, mrmranje in besede, katerih izvora ni moč prepoznati, pa tudi nočem ga prepoznati – so svet zase in so tako tuje, da omogočajo ponotranjenost in prepoznanje samega sebe znotraj njihovega zvena. Vonj kože, znoja, lesa in drugih gledalcev se pomeša in se zdi, da se spreminja skozi metamorfozo performerja-gibalca, ki se brez prestanka levi in obrača zdaj proti evoluciji, v drugem trenutku pa sočasno z njo, naprej. Četudi kdaj za trenutek še dodatno zahrepeni po povratku nazaj, se zaveda, da ta ni mogoč. Ubranost naključij, ki je zagotovila tako nenaden in nepojasnjen razvoj človeka v tehnološkega bionika, zabrni z robotskim insektom. To bitje dokumentira naš habitus. Zaskrbljujoče je, kako dokumentira občutke in čustva. Privlačen je, na videz nekontroliran, bežeč, begajoč – človek si ga poželi, kako si človek poželi vse, kar mu je neznano. Hrepeni po prepoznanju in transformaciji nepoznanega v rekognicijo.

Ne samo, da je Postaja samobitno pristajališče bolj ali manj samobitnih posameznikov – spoznanje, kako gledati in opazovati proces, ki je sicer do potankosti izdelan, pa vendar daje občutek slučajnosti in naključnosti, kar je nekaj najtežjega v uprizoritveni umetnosti – je tudi izjemen prikaz močne koncentracije, zavedanja telesa in izjemnega gibalno izraznega obraza, ki niti za trenutek ne pozabi na svoje dodatne funkcije, ki jih ostali dela telesa ne posedujejo. Harmonija in disharmonija, kadar je to potrebno, obraza in telesa je redka, je ena izmed veščin, ki jih le redko lahko zasledimo v gibalnih performansih. V drugačnih časih bi se nekaj takšnega doživelo kot šamanski obred, kjer publika diha s performerjem, diha drug z drugim v svojem telesu in v nezavednih procesih telesa doživlja prav takšno levitev. V drugačnih časih bi takšna gibalna poslastica lahko bila nekaj takšnega, kot so bili performansi jugoslovansko-madžarske umetnice Katalin Ladik s sodobnimi elementi. To si lahko predstavljamo kot izkušnjo petdesetminutnega predihavanja, raziskovanja in gibalne obogatenosti izraza v naših očeh in morda celo v telesih tistih, ki so gibalnemu izrazu bližje.

Nika Korenjak


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
borstnikovo_frontend Festival Borštnikovo srečanje Sejni piškotek, ki spremlja vašo dejavnost na spletni strani – brez tega piškotka bi vas vsaka podstran obravnavala kot novega obiskovalca. Nujen je za normalno delovanje spletne trgovine.
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Festival Borštnikovo srečanje Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Festival Borštnikovo srečanje.