Festival Borštnikovo srečanje

54. Festival Borštnikovo srečanje

14.—27. oktober 2019 | Maribor, Slovenija

Skok na vsebino // Skok na meni

Festival Borštnikovo srečanje - Uvodna stran

54. Festival Borštnikovo srečanje


Četrtek, 24. oktober 2019

Biti rdeči zajec

Intervju s Klemnom Kovačičem o uprizoritvi Beli zajec, rdeči zajec

Biti rdeči zajec <em>Foto: Martin Emeršič</em>
Foto: Martin Emeršič
Biti rdeči zajec <em>Foto: Martin Emeršič</em>
Foto: Martin Emeršič

Študent 3. letnika dramske igre na UL AGRFT, Klemen Kovačič, je 16. 10. 2019 v Mali dvorani SNG Maribor uprizoril predstavo Beli zajec, rdeči zajec. Gre za gledališki eksperiment, kjer igralec pred uprizarjanjem dobi minimalna navodila, tekst (ki je prej v zapečateni ovojnici) pa dobi šele ob prihodu na oder. Uprizoritev, ki se zgodi, je torej njegovo suho branje, brez priprave. Klemnovi kolegi so ga izprašali o njegovi izkušnji s tako predstavo. Ker pa je vsebina teksta skrivnost (med drugim zato, da ne bi pokvarili izkušnje potencialnemu prihodnjemu igralcu), te teme nismo odpirali.

S Klemnom so se za Borštnik blog pogovarjali študentje 1. letnika, smeri dramska igra in gledališka režija: Mojka Končar, Jan Slapar, Jernej Potočan, Filip Stepec in Bor Ravbar.

***

BB: Od avtorja si dobil ista navodila kot vsi ostali igralci. Bi dal drugim igralcem, tvojim kolegom, ki jih ta preizkušnja še čaka, kakšen nasvet?

Klemen Kovačič: Ne, meni se zdi zelo dragocena izkušnja, da nič ne veš. Zato bi jim prepustil in se vzdržal kakršnegakoli nasveta ali komentarja. Da lahko doživijo isto, kar sem doživel tudi jaz, kar se mi tukaj zdi poglavitno.

BB: Prej si omenil, da si imel v vsakem trenutku možnost, da odložiš besedilo. Si med predstavo kdaj dobil občutek, da želiš to narediti?

KK: Malo sem imel tudi tak občutek, vendar sem po naravi precej priden in tega ne bi storil. Pa ne samo zaradi tega; tudi v tekstu se mi ne zdi nič takega, da bi rekel, da se tega ne grem več. Meni se zdi tekst včasih še premalo oster, da ta avtorjeva pozicija ne pride toliko do izraza, kot bi lahko. Ne vem pa, kako to vidi gledalec. Veliko je igric, zato njegova situacija ne pride vedno do izraza. Mi pa se tu igramo, kar nam pove tudi avtor sam, in nekaj spregovori tudi o tem, v kakšnem položaju smo mi. Igramo se, on pa doživlja nekaj popolnoma drugega. Nisem imel občutka, da grem nekam, kjer ne bi smel biti. V nekem trenutku sem pomislil, v kakšnem položaju sem jaz zdaj, zakaj to beremo, zakaj sem postavljen v ta položaj. Je bilo pa to zelo redko.

BB: Zanima me, kako si kot igralec pristopil k mizanscenski odrski akciji. Si se sploh ukvarjal s tem ali si se bolj iskal? Kako si razmišljal o gledaliških sredstvih?

KK: Večinoma bolj podzavestno. V resnici je toliko tega v tekstu, ki te že tako prehiteva, da težko zavestno razmišljaš o tem, se pa vmes seveda zgodi tudi to. Primeš se stola in ozavestiš, da si se iz neznanega razloga stola prijel. Predvsem sem poskušal biti odprt za publiko in držati čim bolj statično pozicijo, ker se mi je zdelo, da moram v prvi vrsti podati tekst. Ker sam nisem vedel, kaj sledi, ga je že tako težko razumeti. Jaz pa sem se še premikal in tudi s tem odvzemal pozornost. Tako da sem se poskušal čim manj premikati in čim manj dodajati karkoli, kar bi lahko odvzelo pozornost.

BB: Kako pa misliš, da je publika dojela tekst?

KK: Meni se zdi to bolj vprašanje za publiko.

BB: Si občutil energijo publike, jim je bilo jasno ? So te spremljali?

KK: Vmes je bilo nekaj trenutkov, ko je energija padla. Začutil sem tudi, da tudi mene ne spremljajo, ker tudi jaz nisem tako dobro spremljal teksta – bolj zaradi teksta, v katerem so tudi deli, v katerih pripoveduje, opisuje in ni toliko odrskega dogajanja, ker gre zgolj za podajanje informacij. Tam sem začutil, da je publika malo odtavala: vidiš v pogledih. Ne vem, kako je publika dojela celostno, kot sem omenil že prej. Sam vidim večji potencial v koncu, v vzpostavljanju napetosti, da je publika na trnih. To se mi je zdelo dobro.

BB: Govoril si besede, ki jih je napisal nekdo drug. Nekdo, ki ga nihče od nas ne pozna v njegovi oddaljenosti, izoliranosti. Si se kdaj med predstavo vprašal, zakaj ti je tega treba, zakaj te vsi poslušajo? Kaj je sploh smisel tega?

KK: Nisem, ker nisem imel časa. Na nek način se mi zdi to lepo: da se zbereš in poslušaš nekoga prvič, ta pa govori besede nekoga drugega. To se mi zdi lepo. Sam sem se spravil v tak položaj, prevzel sem neko odgovornost.

BB: Ti je tak način ustvarjanja gledališča blizu?

KK: Za ta en poskus mi je bil. Težko bi rekel, da bi jih delal več, ker se mi zdi inovativno za enkratno stvar, težko pa bi to peljal naprej kot metodo. No, lahko pa bi. Zakaj pa ne? Se mi pa zdi, da se hitro izpoje. Najbolj zanimiv del predstave ne more biti forma, vsaj zame osebno ne. Jo mora pa napolniti vsebina, ki mora biti vedno znova izumljena, sicer forma požre celo predstavo.

BB: Kakšna se ti je zdela ta izkušnja?

KK: Zelo zanimiva, dragocena. Je pa ne bi ponovil, ker ne bi imela smisla. Bi se pa še enkrat odločil enako in jo uprizoril.

BB: Zakaj si se odločil, da si sodeloval v tem odrskem eksperimentu?

KK: Spuščanje v neznano je na nek način vedno zanimivo, tudi strašljivo. Malo tudi iz samodokazovanja, ker me je zanimalo, če jaz to zmorem.


Iskalnik

Naša spletna stran uporablja piškotke s pomočjo katerih omogoča uporabo vtičnikov družbenih medijev, izboljšuje in prilagaja uporabniško izkušnjo ter analizira promet. Potrdite, da se strinjate z njihovo uporabo.

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Kaj so piškotki?

Piškotki (angleško cookies) so kratke tekstovne datoteke, ki se lahko razpošiljajo in shranijo na vašem računalniku, pametnem telefonu ali kateri koli drugi napravi, ki dostopa do spletnih strani po internetu. Piškotke lahko uporabimo pri zbiranju informacij o načinu, kako uporabljate neko spletno stran, in posledično pri prilagajanju vsebin spletne strani ob vašem naslednjem obisku, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša. V piškotku je običajno zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče neko spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Uporaba piškotkov na spletu ni nič novega. Več informacij o piškotkih lahko najdete na spletni strani www.aboutcookies.org, kjer so tudi navodila, kako jih pobrišete.

Vrste piškotkov

Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotkov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, varnost ...).

Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke o tem, kaj uporabniki delajo na spletni strani, z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, po katerih bi lahko identificirali uporabnika.

Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (uporabniško ime, jezik, regijo ...) ter zagotavlja napredne, uporabniku prilagojene funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletni strani.

Piškotki za usmerjanje

Piškotki za usmerjanje so povezani s storitvami tretjih oseb (npr. oglaševalska in družabna omrežja), na primer gumba "Všečkaj" in "Deli z ostalimi". Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim dejanjem na spletu. Te piškotke urejajo in gostijo tretje osebe.

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Ime piškotka Avtor Opis
borstnikovo_frontend Festival Borštnikovo srečanje Sejni piškotek, ki spremlja vašo dejavnost na spletni strani – brez tega piškotka bi vas vsaka podstran obravnavala kot novega obiskovalca. Nujen je za normalno delovanje spletne trgovine.
bcms_cookie_accepted
bcms_cookie_declined
Festival Borštnikovo srečanje Ta piškotka beležita vašo izbiro glede uporabe piškotkov na naši spletni strani.
_pk_ref
_pk_cvar
_pk_id
_pk_ses
...
Matomo Merjenje obiskanosti spletne strani z orodjem Matomo (ex Piwik).
Matomo politika zasebnosti / Onemogočite sledenje Matomo (opt-out)
di
dt
psc
uid
uit
uvc
siteaud
ana_svc
atuvc
user_token
AddThis Te piškotke nastavi vtičnik za delitev z družabnimi omrežji podjetja AddThis.
AddThis politika zasebnosti / Onemogočite sledenje AddThis (opt-out)
c_user
s
xs
presence
datr
ft
lu
sub
lsd
reg_ext_ref
reg_fb_gate
reg_fb_ref
wb
act
_e_3qqF_0
wd
p
Facebook Te piškotke nastavi Facebookov vtičnik.
Facebook piškotki in podobne tehnologije
__utma
__utmz
SID
LOGIN_INFO
use_hotbox
PREF
SSID
HSID
watched_video_id_list
demographics
VISITOR_INFO1_LIVE
YouTube Te piškotke nastavi videopredvajalnik YouTube.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google
_ga
__utma
__utmb
__utmc
__utmv
__utmz
SC
PREF
HSID
SSID
APISID
SAPISID
SNID
NID
GoogleAccountsLocale_session
AnalyticsUserLocale
GAPS
Google Maps Te piškotke nastavi zemljevid Google Maps.
Vrste piškotkov, ki jih uporablja Google

Nadzor piškotkov

Shranjevanje in upravljanje piškotkov je pod popolnim nadzorom brskalnika, ki ga uporablja uporabnik. Brskalnik lahko shranjevanje piškotkov po želji omeji ali onemogoči. Piškotke, ki jih je brskalnik shranil, lahko tudi enostavno izbrišete – za več informacij obiščite spletno stran www.aboutcookies.org. Vašo odločitev glede uporabe piškotkov na tej spletni strani vedno lahko spremenite s klikom na povezavo Piškotki.

Upravljalec piškotkov

Festival Borštnikovo srečanje.